| |
loop | 08.05.2012 12:21:39 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 355 #934812 Od: 2012-3-20
| Ostatnio miałem ciekawa sytuacje, lot FPV szybowcem z napędem nad cedzyną, piękne widoki, spore zasięgi, pułap ok 600m i skierowałem się pod wiatr czyli w stronę miasta i na 80% gazu wisiałem w miejscu lekko się wznosząc, no ale względem ziemi zero postępu. Próbowałem myszkować ale bez skutku. No to nawrót, zmniejszenie mocy i przy obieraniu kierunku pod wiatr pełna moc i znowu 80% i byłem trochę dalej, ale znowu wiszenie... Manewr po kole z rozpędzaniem działa, ale na dłuższą metę kłopotliwe.
Czy jest jakiś patent/manewr aby mimo sporego wiatru i tak się posuwać do przodu? Nie chcę iść w większą moc silnika, tylko w sposób latania :-)
Jak nie ma no to pozostanie mi zygzakowanie jak żaglówką  |
| |
Electra | 13.03.2025 15:46:00 |

 |
|
| |
Dario | 08.05.2012 12:46:37 |


Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kielce
Posty: 280 #934818 Od: 2011-9-27
| No niestety pod wiatr to się ciężko lata my z Marianem w niedziele lataliśmy jak zwykle koło obwodnicy i wiało tak mocno że mój pitts na 100% gazu stawał w miejscu
 _________________ NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
ZWYCIĘZCY NIGDY NIE REZYGNUJĄ REZYGNUJĄCY NIGDY NIE ZWYCIĘŻAJĄ |
| |
Mariano_Italiano | 08.05.2012 14:18:34 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Kielce Polska
Posty: 1227 #934878 Od: 2011-9-11
| No Graupner też nie chciał za bardzo iść pod wiatr, zwłaszcza, że kiepskie śmigiełko ma  Ja generalnie pod wiatr się wznosiłem i później nabierałem prędkości opadając i jakoś tam dało radę.
Najgorsze było jak odleciałem spory kawałek i nie usłyszałem, że mi siadła bateria. Ledwo doleciałem, oczywiście silnik już się wyłączał. Dobrze, że serwa działały, dało radę dolecieć i nie trzeba było drałować po model  _________________ SP-ZAGI, Hornet Y-3L, HK450, Spektrum DX7 + PhoenixRC - Mariusz - Kielce - SP7UDB - Nasze filmy na youtube |
| |
tomek | 08.05.2012 15:24:51 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Kielce
Posty: 1033 #934912 Od: 2011-11-14
| Już kiedyś tłumaczyłem chłopakom na czym polega latanie pod wiatr - tak w skrócie musisz mieć odpowiedni do tego model z odpowiednim profilem płata i najważniejsze wagę,generalnie wszystkie pianki będą kiepsko lecieć pod wiatr nawet jak je dobalastujesz _________________ Szybowanie w przestworzach na własnym skrzydle,które mieści się w plecaku - to nie magia,lecz rzeczywistość,która może stać się Twym udziałem.Spróbuj! https://www.youtube.com/user/rckielce1?feature=mhee
|
| |
loop | 08.05.2012 15:43:53 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 355 #934921 Od: 2012-3-20
| no ale to jest ASW17 (całkiem nieźle wąski), a mój jeszcze bardziej zwężony od silnika do końca kokpitu, bo go wzmacniałem i brzuch zlikwidowałem, teraz jest bardziej pociskowaty widać na fotce... Jak się na niego patrzy od dzioba na wprost z 10m widać lecącą oś, linie skrzydeł, a nie samolot ;-) no i napakowany sprzętem waży jakieś 2x więcej niż ustawa przewiduje ale na 600m spotkałem spory wiatr i powstała zagadka jak sobie z tym wiatrem poradzić. Tam pizgało jakieś 70km/h i z tym powalczyć mi przyszło i zagadka jak
|
| |
tomek | 08.05.2012 17:16:55 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Kielce
Posty: 1033 #934972 Od: 2011-11-14
| Generalnie asw 17 jest szybowcem akrobacyjnym i napewno będzie się nim inaczej latało jak szybowcem termicznym a zwłaszcza jak dałeś mu dużą wagę i pomoże w lataniu przy większym wiaterku _________________ Szybowanie w przestworzach na własnym skrzydle,które mieści się w plecaku - to nie magia,lecz rzeczywistość,która może stać się Twym udziałem.Spróbuj! https://www.youtube.com/user/rckielce1?feature=mhee
|
| |
loop | 08.05.2012 21:38:39 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 355 #935141 Od: 2012-3-20
| i lata się nim zdecydowanie inaczej. Czuć że ma potencjał, ale moim celem jest szybkie i pewne latanie FPV na dystans, a ASW prosto ze sklepu zupełnie się do tego nie nadaje, bo byle wiatr go zdmuchuje. No nic, w takim razie wypatroszę swojego ASW ze sprzętu i przerobie go na Long Distance, dorzuce komore na drugi akumulator, zmodyfikuje kabinę aby dać więcej miejsca na elektronikę, wyprowadzę regulator na brzuch aby mocniej chłodzić i ciekawe co z tego wyjdzie, jak się nie uda, trudno, ale mam nadzieję że dam sobie rade , pancerna beta się udała, to i ASW do kilku km lotów też powinno się udać 
|
| |
maniaq | 08.05.2012 22:53:03 |


Grupa: Administrator 
Lokalizacja: Kielce
Posty: 167 #935192 Od: 2012-3-20
| loop pisze:
i lata się nim zdecydowanie inaczej. Czuć że ma potencjał, ale moim celem jest szybkie i pewne latanie FPV na dystans
funjet!  |
| |
Electra | 13.03.2025 15:46:00 |

 |
|